خصوصیت رنگ ها در علامت فود گرید

ظروف فود گرید

پلاستیک فودگرید از ماندگاری بالایی برخوردار است و از مواد اولیه ای در آن بهره می گیرند که داری مواد نانو نمی باشد. مواد پایه آن بر حسب مواد فود گرید یا همان غذایی خواهد بود. از همین رو به علت رعایت تمامی موارد بهداشتی برای این نوع از پلاستیک یکی از بهترین انتخاب ها در جهت بسته بندی مواد غذایی می باشند.

تعریف نایلون فود گرید

پلاستیک از پلیمر تشکیل می شود و پلیمر از به هم پیوستن مونومرها ایجاد خواهد شد. در میان بسیاری از انواع پلاستیک ، یکی از معروف ترین آنها نایلون می باشد. ماده اصلی در تولید نایلون پلی اتیلن خواهد بود . درجه غذایی درمواد پلی اتیلن به این معنی می باشد که بسته بندی برای ذخیره سازی طولانی مدت مواد غذایی ایمن می باشد. در پلاستیک های نامرغوب که با مواد بازیافتی و همچنین ناخالص تهیه خواهند شد، احتمال جدا شدن برخی از مونومرها و ورود آن ها به ماده غذایی وجود دارد.

اما پلیمرهای فودگرید دچار خوردگی و همچنین اکسایش نشده و حتی در صورت برخورد و نیز تماس مستقیم با مواد غذایی ضرری به آن نخواهند رساند. علت این امر این است که پلاستیک های فودگرید هیچ گونه ماده شیمیایی آسیب زایی به غذا انتقال نمی دهند. در نتیجه فاقد مواد سرطان زا می باشند و به سلامت انسان صدمه ای نخواهند زد.

مواد فودگرید قادر به حفظ این ویژگی خود حتی در دماهای بالا نیز می باشند. یکی از مهم ترین موارد در صنعت تولید و همچنین بسته بندی مواد غذایی یافتن بهترین نمونه از مواد اولیه سالم خواهد بود. که نایلون های فودگرید به این منظور ایجاد می شوند.

مواد پلاستیکی فود گرید به گونه ای ساخته می شوند که رنگ مضر، پلاستیک قابل بازیافتی که حاوی مواد شیمیایی یا هر ماده ای که احتمال آسیب رسانی به انسان را داشته باشد ، در این مواد وجود ندارند. در این نوع از پلاستیک ها، از مواد اولیه بسیار مقاوم بهره می گیرند. تمام موارد بهداشتی نیز برای تولید این نوع از پلاستیک رعایت خواهد شد.

به طور خلاصه ، چیزی که پلاستیک را از نظر ایمنی، بالا می برد، خلوص آن می باشد. این به طور معمول به این معناست که در تولید پلاستیک نمی توانند از رنگها و یا مواد بازیافتی که برای سلامتی انسان خطرناک می باشند به هیچ وجه استفاده نمایند. مواد افزودنی معمولاً منطقه ممنوعه خواهند بود.

 

ظرف گرید

ویژگی های نایلون با درجه فود گرید

پلاستیک های دارای درجه فود گرید از ویژگی های زیر برخوردارند.

  • ‌ جنس پلاستیک ها از پلی اتیلن تولید می شود.
  • دارای قابلیت چاپ هستند.
  • مقاومت بالا در برابر سایش دارند.
  • رنگ شفاف و همچنین بافت یکنواخت
  • در ابعاد و ضخامت های مختلف می توان آن ها را تولید کرد.
  • حفظ سلامتی و همچنین بهداشت مواد غذایی از مرحله تولید تا استفاده آنها
  • جلوگیری از بروز تغییرات شیمیایی در انواع فرآورده های غذایی

در واقع دارا بود علامت فودگرید نشان دهنده این است که محصول مورد نظر، با رعایت پروتکل های بهداشتی تولید می شود  و فاقد مواد شیمیایی مضر می باشند.

ویژگی رنگ ها در علامت فود گرید ( food grade )

رنگ در پلاستیک های که علامت فود گرید ( food grade ) دارند، به خصوص در ظروف یکبار مصرف به معنی این می باشد که استفاده از مواد رنگی خوراکی و یا همچنین مجاز برای استفاده در مقابل مواد غذایی خواهند بود. به عبارت دیگر باید رنگ دانه های مصرفی در تهیه ظروف پلیمری از نوع مناسب برای کاربرد در بسته بندی مواد خوراکی و همچنین آشامیدنی در نظر گرفته شود. همانطور که بیان شد، مواد پلاستیکی فود گرید فاقد رنگ مضر، می باشد. در این نوع از پلاستیک ها، از مواد اولیه با مقاومت بالا استفاده می شود. تمام نکات بهداشتی نیز برای تولید این نوع از پلاستیک رعایت خواهد شد.

تاثیرات رنگ های خوراکی و مصنوعی

استفاده از رنگ های خوراکی مصنوعی در چند دهه ی اخیر افزایش زیادی پیدا کرده است و نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان نیز تحت تاثیر رنگ های خوراکی مصنوعی و همچنین عوارض مصرف آن قرار گرفته اند.

سال هاست پزشکان و محققان در مورد عوارض جانبی مصرف رنگ های خوراکی مصنوعی مطالبی بیان کرده اند و با تحقیقات بسیار ثابت نموده اند که مصرف رنگ های خوراکی مصنوعی خطراتی از جمله بیش فعالی کودکان، افزایش ابتلا به سرطان و همچنین بروز آلرژی در افراد را ایجاد می کند. اما هنوز هم در مورد ایمن بودن مصرف رنگ های خوراکی مصنوعی اختلاف نظر دارند و با تحقیقات بیشتر، دریافت اطلاعات در مورد انواع رنگ های خوراکی و همچنین شناخت آن ها می توان از این مسئله اطمینان پیدا کرد.

امروزه رنگ های خوراکی مصنوعی از مواد نفتی تولید می شوند و خوشبختانه از آن جا که بسیاری از آن ها سمی می باشند، تنها تعداد محدودی از آن ها در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ظروف گرید

کاربرد انواع نایلون های فود گرید

فودگریدها پلاستیک های بهداشتی مخصوص مواد غذایی می باشند. جهت بسته بندی انواع فرآورده‌های غذایی از جمله بسته بندی غذاهای آماده و نیز نیمه آماده، خشکبار، حبوبات، نان، غلات و غیره از آنها استفاده می شود. پلیمرهای فودگرید با توجه حذف مواد نانو از ترکیبات تشکیل دهنده آن ها ضرری برای سلامتی انسان نخواهد داشت.

پلاستیک فودگرید ماندگاری بالایی دارد و در تولید آن از مواد اولیه ای بهره می گیرند. فود گرید دارای مواد نانو نمی باشد و مواد پایه آن بر حسب مواد فود گرید و یا همان غذایی خواهد بود . از همین رو به علت رعایت نمودن تمام موارد بهداشتی برای این نوع از پلاستیک یکی از بهترین انتخاب ها در جهت بسته بندی مواد غذایی می باشد.

هیچ محدودیتی در ابعاد یا ضخامت برای تولید دیده نمی شود. مجموعه رنگین پلیمر قادر است با توجه به سفارش شما در هر ابعاد و ضخامتی که مورد نیازتان باشد این نوع از نایلون را در سریع ترین زمان ممکن تولید نماید. اگر در انتخاب ابعاد و ضخامت مورد نیاز خود به مشکل داشته باشید، کافیست برای دریافت اطلاعات و همچنین مشاوره  با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

فواید و مزایای استفاده از ظروف فودگرید

  1. در برخی بسته بندی های غیر استاندارد مولکول ها با توجه به شرایط محیطی در برخی موارد مواد، مضر خود را به مواد غذایی انتقال خواهند داد این مسئله به گونه ای است که مولفه هایی برای تضمین بهداشت بسته بندی ها متناسب با تنوع مواد داخلی آن تعیین شده باشد و ظروف فودگرید‌ به طور کامل این اطمینان و اعتماد را به شما خواهد داد که این  تولیدات از لحاظ ایمنی و همچنین بهداشت، قابل اعتماد هستند.
  2. سطوح ظروف فودگرید عاری از هر نوع مواد مضر برای مواد غذایی می باشد، البته خاصیت و فواید مواد غذایی را برای مدت طولانی حفظ می کند؛ مواد فودگرید حتی در شرایط سخت همانند گرما و فشار بالا از انتقال عوامل سرطان زا و نیز آسیب زننده  به مواد غذایی جلوگیری خواهد کرد.
  3. در حال حاضر می توان با توجه به میزان دمای هر یک از کالاها و میزان چربی ماده ی غذایی مورد استفاده در شرایط بسته بندی ، ظروف فود گرید متفاوتی تولید نمود.
تعریف گواهی فود گرید

دریافت گواهی نامه معتبر فود گرید از مسئولین زیر ربط و مورد تائید وزارت بهداشت برای کلیه پوشش ها و همچنین ظروف پلیمری الزامی می باشد.