کاربرد و قیمت مستربچ در ایران

قیمت محصولات پلیمری در ایران

امروزه برای باقی ماندن در عرصه بازارهای جهانی، باید بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات عرضه شود. دستیابی به چنین موفقیتی در زمینه صنعت پلاستیک و پلیمر با استفاده از مستربچ‌ها ممکن خواهد بود. این محصول، کاربردهای فراوانی در زمینه‌های خودروسازی، نساجی، الکترونیک، اسباب‌باری و بسته‌بندی دارد. برای خرید آن در ایران، باید از شرکت‌های معروف در آن زمینه مشاوره گرفت تا بتوان محصول مورد نظر را تهیه کرد.

کاربرد و قیمت مستربچ در ایران

امروزه با افزایش جمعیت و پیشرفت صنعت، استفاده از وسایل و ابزارهای پلاستیکی مداوم در حال افزایش است. از طرفی دیگر، در این دنیای رقابتی مدرن، داشتن ویژگی‌های برتر در زمینه پلاستیک مانند تنوع رنگ، ظاهری خاص، استحکام و سازگاری با شرایط محیط لازمه‌ی اصلی پیشرفت در این صنعت بشمار می‌آید. راز اصلی دستیابی به این ویژگی‌ها استفاده از مستربچ در تولید محصول پلاستیکی است. برای ایجاد رنگ‌بندی‌های مختلف از نوع رنگی آن و برای بهبود خواص فیزیکی پلاستیک  از نوع افزودنی آن استفاده می‌شود.

مستربچ‌ها به دلیل شکل گرانولی که دارند به راحتی می‌توان آنها را ذخیره‌سازی، جابجا و استفاده کرد. نوع رنگی آن شاید پرکاربردترین ماده اولیه پلیمری باشد که در صنعت پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع افزودنی آن نیز خاصیت‌های خارق‌العاده‌ای به پلاستیک می‌بخشد که برخی از آنها عبارت است از:

  • شفاف و براق شدن سطح
  • ضد رطوبت، ضد خراش، ضد شعله، ضد مه‌گرفتگی، ضد قارچ و ضد بو شدن پلاستیک
  • بهبود یافتن هدایت الکتریکی، مقاومت ضربه‌ای و مقاومت حرارتی پلاستیک
  • جلوگیری از اکسید شدن پلاستیک در مجاورت اکسیژن و رنگ‌پریدگی آن زیر تابش نور خورشید
  • عدم چسبندگی ورقه‌های پلاستیک به هم، موقع بسته‌بندی آن‌ها
  • جلوگیری از ایجاد اجزای سوخته و چسبیده روی لبه‌های پلاستیک

کاربرد مستربچ‌ها

در هر جایی که از پلاستیک و پلیمر استفاده می‌شود مانند تولید لوازم خانگی، لوازم خودرو و لوازم برقی باید برای ارتقای کیفیت محصول تولیدی از مستربچ‌ها استفاده شود. میزان استفاده از آن نیز به درصد و کیفیت افزودنی آن، ضخامت قطعه پلاستیکی و میزان پوشش‌دهی یا غلظت مورد نظر بستگی دارد.

در قسمت زیر به برخی از کاربرد‌های مهم مستربچ اشاره می‌کنیم.

کاربرد در گلخانه‌ها برای خنثی کردن مه و شبنم تشکیل شده در داخل آن

 در داخل گلخانه‌ها به دلیل میعان بخار‌آب، مه تشکیل شده و در اثر اختلاف دمایی با محیط بیرون این مه بر روی ورقه‌های عایق گلخانه می‌نشیند.  مه باعث می‌شود نور کمی به محصولات کشاورزی رسیده و سرعت رشد آنها کم شود و همچنین محصولات کشاورزی از چکیدن  قطرات آب مه بر رویشان، فاسد می‌شوند. اضافه کردن ماده افزودنی ضد مه به ساختار ورقه‌های عایق گلخانه از این اثرات جلوگیری می‌کند.

در بسته‌بندی محصولات غذایی نیز مشکل ایجاد مه وجود  دارد که با همین افزودنی ضد مه آن را بر طرف می‌کنند.

استفاده مستربچ در گلخانه ها

استفاده از مستربچ ترموفرمینگ برای ساخت ظروف یکبار مصرف

 در این فرایند ورقه‌های پلاستیکی حرارت داده می‌شوند تا به شکل دلخواه درآیند. استفاده از این افزودنی به پلاستیک استحکام حرارتی بخشیده و می‌تواند رنگ آن را تغییر دهد.

 

نمونه ای از ظروف یکبار مصرف تولید شده با مستربچ

 

ساخت ورقه‌های کارتن‌پلاست

 این ورق ها عمدتا در صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مصارف تبلیغاتی، صنعتی، ساختمانی و کشاورزی بسیار مناسب می باشد. برای ساخت این ورقه‌ها از افزودنی کارتن‌پلاست استفاده می‌شود. پلاستیک تشکیل شده  با این افزودنی در برابر ضربات احتمالی مقاومت و در برابر رطوبت پایداری دارد، انعطاف پذیر و بدون بو است. سبک است. در مقابل تغییر شکل مقاوم می باشد. قابل شست‌وشو است و مواد اولیه آن کاملا بهداشتی می باشد. قابلیت اتصال با مفتول(منگنه)، چسب، جوش حرارتی را دارد. عایق حرارتی و الکتریکی است.

شکل ورقه های کارتن پلاست

 

ساخت لنز چراغ خودرو با استفاده از مستربچ لنز خودرو

 در گذشته لنز چراغ را با شیشه درست می‌کردند که کیفیت کمی داشت و به راحتی شکسته می‌شد. با پیشرفت تکنولوژی لنزها را با پلاستیک حاوی مستربچ لنز خودرو ساختند. این لنز جدید دارای مزیت‌های مقاومت بالا نسبت به ضربه، شفافیت بالا، قابلیت ایزوله سازی زیاد، رسانای حرارتی پایین، عملکرد مکانیکی مناسب، قابلیت شکل پذیری زیاد و پروسه تولید راحت است.

لنز چراغ خودرو ساخته شده با مستربچ

در قسمت بالا به چهار کاربرد مستربچ اشاره شد که می‌توان فقط از همین چهار مورد در چندین جای دیگر استفاده کرد. کاربرد و موارد استفاده از مستربچ بی‌شمار است و اگر نگاهی به اطراف خود بیندازیم حتما آثاری از آن را مشاهده خواهیم کرد.

قیمت مستربچ در ایران

قیمت مستربچ در کشور ما همانند سایر محصولات، تابعی از عوامل متعدد است. با توجه به متغیر بودن قیمت مواد اولیه پلیمری و پتروشیمی و نوسان شدید نرخ ارز در ایران، قیمت این محصول همواره در حال نوسان است. پس بهتر است برای خرید، قیمت به روز آن را از شرکت‌های فروشنده معتبر جویا شویم.

محصولات:

  • مستربچ
  • مستربچ سفید 
  • مستربچ ظروف پت
  • مستربچ پوششی
  • مستربچ افزودنی
  • پلی اتیلن 
  • ظروف پلی اتیلن
  • و…

آدرس: کرج – جاده فردیس – ایستگاه اهری – بعد از خیابان مخابرات – جنب بانک رفاه – ساختمان خشنود – طبقه اول

    تلفن: 02636637953

    تلفن :02636648000

    تلفن :09907710531